God Jul?

Julafton va de idag då, mja dagen har ju knappt börjat men även är man deprimerad. Men inte konstigt, de flesta ser väl fram emot julen med julbord, sällskap och traditionellt julfirande. Julen för mig är som en helt jävla dag, fast lite sämre. Som en dålig dag ? Tradition, vad är de? Vår "familj" om man nu ska uttrycka sig så har ju ingen gemenska, man älskar inte varandra och på så sätt fira man inte jul ihop heller. Förra året va jag på Lanzarote, med mamma! Lyckat, brorsan med familj valde att fira hos frugan och mormor valde min farbro som nyss tagit kontakt med henne. Och han ville ju så gärna fira jul med mormor själv så tanken va då att vi skulle sitta själva! Året innan där helt ok, firade tsm med "ex familjen" som va mysigt, första julen man trivdes och ända ser de ut som. De andra jularna känns mest som man suttit själv i en egen lägenhet eftersom mamma jobbat kväll/natt varje jul! Denna julen blir väl också jävligt speciell. Ska fira hos mammas kompis! Mja undra varför, JO FÖR VI INTE HAR NÅGON JÄVLA FAMILJ! Folk säger upp kontakten med varandra eller dra andra familjer före. Kan också säga, att min sk far sitter i filipinerna och gotta sig. Hum, erm, vad i helvete gör jag kvar i Sverige?! Det är ju nästan så man blir gråtfärdig för jag hatar julen och människorna runt omkring som försöker göra något gått men ändå bara misslyckas eller själva mår dåligt för de förstår att de inte går. En sak kan ja iaf säga, nästa jul, sitter jag i något varmt land med en stor fet drink i handen och vrålpackad och hoppas på att ja deckar och sover bort hela julafton. Om jag så ska åka själv så vill ja inte vara kvar här! JAG HATAR JULEN!

God Jul Fuckers!

Kommentarer
Postat av: Mahlin

Men lilla snuttan..:( du har iaf vänner som älskar och bryr sig jätte mycket om dig! <3 Du är super gumman!!

2009-12-28 @ 19:41:19
URL: http://extremitymahlin.blogspot.com
Postat av: Paulisch

Jag vet precis hur det är.. har knappt någon familj längre känns det som... Nästa år sitter du med mig i värmen! <3

2010-01-10 @ 10:03:03
URL: http://nattstad.se/paulita

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0