Söndag

Det är mycket känslor som samlas. Idag är ingen bra dag, men den kunde varit värre. Man har tappat för mycket på vägen så det finns inte så mycket kvar längre. Och det är skönt, men det finns fortfarande saker man grubbla på och har olika funderingar på. Jag kan inte säga att jag inte bry mig, för det gör jag. Men inte lika mycket som jag gjorde innan. Jag har varit med om det innan och blev det igen, fasten jag sa till migsjälv att ALDRIG tillåta det. Jag vet inte vad som kommer hända längre fram. Jag vet att jag har mycket i ryggsäcken som jag inte vet vart jag ska lämna, och det är sen flera år tillbaka. Om jag visste att det skulle bli såhär igen hade jag hade släppt in dig, om jag visste att allt skulle vara som en mardröm skulle du aldrig funnits i mitt liv. Just nu känns det bara som ett straff sen tidigare. Och jag vet varför, jag kanske behövde de. Men jag trodde även också jag redan fått det straffet för flera år sen. Men det kommer mer, och jag vet själv att detta inte är slutet på mardrömmen utan den kommer fortsätta hålla på, kanske hela livet och det är sånt man får leva med. Det jag skäms mest för är att jag varit den människan jag aldrig trodde jag skulle bli, som jag själv kan kalla "nörd". Och det skäms jag så fruktansvärt för och ångrar många saker jag valt. Självförtroendet har rasat isär och jag känner mig bara ful och tjock. Man är inte lika stark som man var för ett år sen. Jag hoppas allting kommer bli bra någongång. Jag vet att de kommer ta ett bra tag att bli den jag vill vara och att må riktigt bra. Jag saknar verkligen den tiden som va för flera år sen, då man gick i högstadiet och kändes sig älskad och omtyckt. Att göra de sakerna man inte fick och skiten man fick för massa saker. Jag älskade den tiden och jag vet att det aldrig kommer bli så igen, men om det hade gått att dra tillbaka tiden så hade jag gjort det och stannat där för evigt!

You're waking up and you're feeling strong,
It wont take long, and once you're gone.

Kommentarer
Postat av: Pijah

Men en sak är säkert, mig har du alltid vid din sida och jag vill göra allt för att du ska känna dig bra igen <3 kärlek till dig underbara vän.

2009-10-06 @ 10:35:26
URL: http://pijah.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0