Då & nu!

Nu va det ett tag sen jag skrev i bloggen igen, så varför inte skriva ett inlägg igen. Förändring har de blivit sen jag skrev sist tror jag. Har börjat träna på veckodagarna och helgerna ser oftast nyktra ut. Jag trivs! Och jag mår bättre. Man får inte klaga. Men kan väl inte riktigt påstå att de varit den bästa månaden i mitt liv. Det finns mycket runt omkring som händer nu, och det kommer bli värre! Det känns inte bra, men efter regn kommer solsken? Idag har jag iaf varit på loket och tränat Affro, verkligen jätte roligt! Jag kommer ihåg när jag började träna när jag gick första året på gymnasiet. Jag va folkskygg nöt inte gå in i matsalen för "alla glor på mig", nöt inte gå och träna själv, nöt inte ens gå in på loket ensam! Varje gång jag skulle någonstans va telefonen uppe i handen och jag ringde alltid någon! Jag tyckte det va hur jobbigt som helst att gå på stan, träffa nya människor, gå på stora fester och de värsta av allt åka bussen! Idag ca 2-3 år senare, fixar jag detta hur lätt som helst. Visst psykologen har hjälpt mig lite, men bara jätte lite. Va bara på de möterna 6 gånger och de va nu i höstas. Jag är nöjd över migsjälv och min fobi för människor och hur "mogen" och stark man blivit i sigsjälv. Som idag, då jag gick ner till loket själv, gick på passet själv, och gick själv och nöjd därifrån! Känns helt underbart och jag är mer än stolt över migsjälv. Alla de negativa tankar man hade om sigsjälv och folket runtomkring är borta, visst finns de vissa småtänk kvar. Men det är ju sånt som de flesta människorna tänker på. Nu ikväll ska ja bara ta de lugnt, tänka på vissa saker och fundera ut handlingar till saker som kommer uppstå. Det är väldigt mycket tänkande om saker och ting nu som inte känns så bra. Men de löser sig alltid tillslut, har världens finaste vänner runt omkring mig som stöttar mig till 100 % och det är jag väldigt nöjd över! Ingen kan ha bättre vänner än jag, och jag älskar verkligen dem och trivs i deras sällskap! Utan dom hade jag inte varit den jag är idag! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0