Felix Baumgartner

Som rubriken säger, detta inlägg kommer handla om Felix Baumgartner. Varför? Jo fick reda på för några veckor sedan att en man skulle hoppa ca 3,6 km ifrån jorden. Aha? Kollade upp detta lite, inget jag la på minnet direkt. Läst lite på aftonbladet då han inte kom iväg osv osv. Sen helt plötsligt idag så gör jag min vardagliga koll på aftonbladet och ser att han då ska hoppa live. Och min inställning till detta utifrån de jag läst är ju att han självklart kommer att dö. Hur kan han ens ha tankar på att göra en sånhär grej. I mina ögon är det sjukt, visst en kul grej, kanske ifrån ett flygplan, hus ect. Visst han har ju redan testat de men vad fan DET RÄCKER VÄL? Iaf så följer jag denna "grej" live i 2,5 timme. Dvs när han åker iväg från jorden tills dess att han kommer upp i över 3,8 km. Mitt hjärta håller ju för fan på att banka och det ända jag tänker är "snart sprängs ballongen, han måste hoppa". Tillslut gör han detta underverk ifrån 3,9 km tror jag det va. OCH ÖVERLEVER. Trodde jag aldrig! Men verkligen en glädje för honom och är glad att han lyckades med sin dröm. Det är helt otroligt. Jag kan ingenting om rymden eller ja de som kanske är 10 000 meter ovanför jorden typ. Vadå atsmosvär och allt vad det heter ovanför molnen. Man vet ju planeterna och solen osv men det är ju ändå aldrig något man ser utan de finns på film och TV. Iofs va de ganska overkligt att kolla på liven med men helt fantastiskt. Aja än en gång Grattis till dig Felix och hoppas du är nöjd med ditt nya rekord och att du inte gör såna här dumheter igen! ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0